Winter Promo Ticket: enkele aandachtspunten
Van 21/12/2024 tot en met 05/01/2025 biedt de NMBS opnieuw het Winter Promo Ticket aan. Met dit ticket kan je op dezelfde dag heen- en terug reizen tussen 2 Belgische stations aan een voordelige prijs.
Het Winter Promo Ticket wordt dan wel aan voordelige prijs aangeboden, stel je steeds de vraag of het voor jou ook het meest interessante tarief is. De NMBS heeft verschillende producten en tarieven. Wat het voordeligst is, hangt af van een reeks factoren zoals leeftijd, moment (weekends, vakanties, speciale dagen, …), sociale situatie, afstand, combinatie met een andere activiteit, …
De NMBS lanceerde op 10/12/2024 een nieuwe aankoopmodule op haar website. Volgens de NMBS zoekt deze module het ideale ticket voor jou op basis van verschillende factoren (leeftijd, vertrek, bestemming, kortingen). Let hier wel op! Bepaalde specifieke producten zijn nog niet opgenomen in dit nieuwe systeem zoals het Discovery Ticket, Bravo! Ticket, Event Train Ticket of de Youth Holidays. Multi’s (vb. Standard Multi, Youth Multi, Local Multi) kunnen ook niet via de website gekocht worden.
De NMBS-app en de verkoopautomaten blijven voorlopig werken met het oude systeem.
In de NMBS-app krijgt je een overzicht van de verschillende tarieven. Klik zeker ook op de optie “Toon meer tickets” onderaan het scherm. Informatie over Multi’s kan je in dit overzicht ook terugvinden. Kijk zeker goed na wat voor jou de beste oplossing is.
Wij geven je nog enkele tips:
Het promomateriaal is niet altijd de goedkoopste optie. Op de website van de NMBS vind je meer informatie over de voorwaarden van de verschillende producten.
Koop je een ticket aan het loket? Vraag expliciet aan de loketbediende wat voor jou het meest voordelige tarief is.
Kocht je een duurder ticket terwijl je recht had op een goedkopere optie? Contacteer dan best onmiddellijk de NMBS. Soms kan je een terugbetaling aanvragen. Een biljet, aangekocht via het loket of de automaat, kan terugbetaald worden tot de dag vóór de reis. Op de dag zelf kan dit binnen de 30 minuten na de aankoop.
Is er geen loket in het station, of is het gesloten, dan contacteer je best zo snel mogelijk de NMBS op het nummer 02 607 30 00, of vul je het contactformulier in. Hou alle bewijsstukken goed bij (foutief biljet, rekeninguittreksel, betalingsbewijs, eventueel correct biljet aangekocht ter vervanging, …)
Opgelet! Aankopen via de NMBS-website of de app zijn in de meeste gevallen niet terugbetaalbaar.
Meer informatie over het Winter Promo Ticket vind je op de website van de NMBS.
Heb je een klacht of vraag over de producten en de tarieven van de NMBS? Neem eerst contact op met de klantendienst van de NMBS.
Ben je niet tevreden met het antwoord van de NMBS, of krijg je geen antwoord binnen een termijn van 1 maand, dan helpt de ombudsdienst je graag verder.
* Alle info uit dit bericht is gebaseerd op gegevens die wij op het moment van publicatie ter beschikking hebben. Ombudsrail is niet verantwoordelijk voor onjuistheden ten gevolge van gewijzigde informatie.
Foto: NMBS