Verhoging van het bedrag voor regularisaties en het boordtarief
De NMBS besliste om, vanaf 1 februari, de forfaitaire bedragen van regularisaties en het boordtarief te verhogen.
Voor een regularisatie, na een controle in de trein, werd het tarief verhoogd van 75 naar 90 euro. Wij raden je aan om zo snel mogelijk – en uiterlijk binnen de 14 dagen, datum van de controle inbegrepen - contact op te nemen met de NMBS-klantendienst als je deze regularisatie wil betwisten.
Het boordtarief ging van 7 naar 9 euro. Iedereen die in de trein een kaartje koopt, moet dit bedrag betalen bovenop de ticketprijs. Stap je op in een station waar noch een open loket is, noch een automaat staat, dan vervalt het boordtarief.
Bovendien kan je vanaf 1 mei 2023 niet meer met contant geld betalen op de trein (meer hierover in een volgende publicatie). We kunnen alle reizigers alleen maar aanraden vooraf een geldig vervoerbewijs te kopen om onnodige kosten en gedoe te vermijden.
Heb je een probleem tijdens je treinreis of moeilijkheden bij de aankoop van je ticket? Neem eerst contact op met de NMBS via het contactformulier. Je kan haar ook contacteren op het telefoonnummer 02/528.28.28.
Als je niet tevreden bent met het antwoord of als je binnen een maand geen antwoord krijgt, dan helpt Ombudsrail u graag verder.