Vanaf 4 mei opnieuw assistentie aan reizigers met beperkte mobiliteit
In het kader van de coronacrisis zette de NMBS de assistentie aan personen met een handicap en personen met beperkte mobiliteit tijdelijk stop.
De NMBS heeft beslist om deze assistentie vanaf maandag 4 mei terug op te starten onder bepaalde voorwaarden.
De assistentie geldt enkel voor essentiële verplaatsingen in het binnenland en moet voor alle assistentiestations minstens 24 uur op voorhand aangevraagd worden.
Verder wil de NMBS dat direct fysiek contact tussen de persoon die de assistentie verleent en de klant vermeden wordt.
Daarom vraagt ze aan de personen met beperkte mobiliteit om een mondmasker te dragen of een ander alternatief dat toelaat om mond en neus te bedekken vanaf het betreden van de fiets- en autoparkings van het station, in het station, op de perrons en aan boord van de treinen.
Naargelang de situatie zijn er ook enkele specifieke voorwaarden van toepassing.
Meer uitleg over deze voorwaarden en hoe je de assistentie kan aanvragen, vind je op de website van de NMBS. Lees deze informatie zeker goed na als je assistentie wil.
Ben je niet tevreden over de assistentie die werd verleend? Je dient best een klacht in via het contactformulier van de NMBS. De klantendienst van de NMBS is ook bereikbaar op het telefoonnummer 02/528.28.28
Krijg je binnen de maand geen reactie van de spoorwegonderneming of ben je niet tevreden met haar antwoord? Neem contact op met Ombudsrail. Wij zullen je klacht verder onderzoeken.
* Alle info uit dit bericht is gebaseerd op gegevens die wij op het moment van publicatie ter beschikking hebben. Ombudsrail is niet verantwoordelijk voor onjuistheden ten gevolge van gewijzigde informatie.