Hoe dien ik een klacht in bij een spoorwegonderneming?
Ombudsrail is een beroepsinstantie en kan je klacht pas onderzoeken nadat je die eerst hebt voorgelegd aan de betrokken spoorwegonderneming. Als je niet tevreden bent over de afhandeling van je klacht of als je binnen de maand geen antwoord krijgt, kunnen wij tussenkomen.
Je moet in eerste instantie natuurlijk weten hoe je de betrokken spoorwegonderneming kan contacteren. De juiste contactgegevens zijn niet altijd even gemakkelijk terug te vinden.
Op onze FAQ-pagina, onder de vraag “Hoe dien ik eerst een klacht in bij de betrokken spoorwegonderneming?”, vind je een overzicht van de contactgegevens van de belangrijkste vervoerders. Je dient je klacht best in bij de spoorwegonderneming bij wie je je ticket hebt gekocht.
Het is mogelijk dat spoorwegondernemingen bijkomende contactgegevens beschikbaar stelden als gevolg van de coronacrisis. In dit artikel schreven we waar je bijkomende informatie kan vinden over de geldende coronamaatregelen en eventuele commerciële voorwaarden.
Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht of kreeg je geen antwoord binnen een termijn van een maand? Wij kunnen je klacht verder onderzoeken.
Meer informatie over onze werking vind je op deze pagina.
Onze jaarverslagen kan je hier lezen.