Compensatie op je bankrekening


Kwam je met meer dan 60 minuten vertraging aan op je eindbestemming? Wist je dat je de compensatie ook op je bankrekening kan laten storten?

Volgens de standaardprocedure ontvangen MOBIB- en abonnementhouders de compensatie voor vertragingen op het binnenlandse spoornet via hun persoonlijke elektronische portefeuille. Met dit bedrag kunnen ze dan NMBS-producten kopen. Andere treinreizigers ontvangen dit onder de vorm van waardebonnen die 1 jaar geldig zijn.

Het is echter ook mogelijk om de compensatie te laten overschrijven op je bankrekening. Dit doet de NMBS enkel op verzoek. Hiervoor moet je jouw bankrekeningnummer vermelden op het aanvraagformulier. Op het online formulier kan je dit invullen in het vak “Eventuele details ...”.

Meer informatie over het aanvragen van compensatie vind je op de website van de NMBS.

Weigerde de NMBS je compensatieaanvraag en ga je niet akkoord met deze beslissing?  Kreeg je helemaal geen antwoord op je aanvraag?

Neem contact op met Ombudsrail. Wij zullen je klacht verder onderzoeken

share